onsdag, april 15

Spice Up Your Life

Ända sedan jag blev vegetarian har jag blivit betydligt mer intresserad av grönsaker och växtbaserade smaksättare. Så när vi var på IKEA var jag tvungen att prova deras små odlingsset "FRÖER", både den lite dyrare (79 kr) med tillhörande metallkrukor och den billigare (39 kr) med tillhörande pappersmuggar.

Jag besitter tyvärr inte gröna fingrar och det påvisar sig även när jag planterar örter. Vi får helt enkelt se om det blir något av dessa, men det ser lite mörkt ut.


Odlingsseten kommer komplett med allt, även små jordkakor.
Mitt enda tips jag kan ge är att inte tillsätta för mycket vatten när ni blandar ut jorden och planterar dessa, då uppstår det tyvärr mögel.

Nog är dom allt söta att ha stående i köket. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar