söndag, augusti 25

35 Eller 15?

Den enda som egentligen bryr sig om vad du har du har på dig är du. Visst kan folk titta och reflektera, men i det långa loppet kanske dom minns det i fem minuter. Sedan har något nytt landat i deras hjärna. Om det inte är brutalt fult, vulgärt eller bara så in i helvetes snyggt.

Jag har alltid varit en fegis när det kommer till kläder, men alltid älskat att klä ut mig. På högstadiet körde jag fullt ut kostymer, inte suit and tie, utan gick in i roller. Ni vet ena dagen körde jag FBI-agent-look för att andra dagen köra Sailormoon.

Jag älskade att inta roller och klä mig som att jag skulle agera i någon knasig film.

Ju längre tiden gick, desto mer feg blev jag. Dels på grund av normer och andra människors tycke, men mestadels för att jag själv inte hade självförtroendet att bära det jag egentligen ville. Att bo i en liten stad är inte alltid så enkelt heller.

Nu har jag dock nått en sådan gedigen ålder att jag inte borde (orka) bry mig längre. Jag försöker intala mig själv att så är fallet och jag ska leva efter det mottot.

Det finns fyra outfits jag älskar.

  • Strikt arméliknande outfits.
  • Highschool-movie outfits (Football, cheerleading, nerds - prototyperna).
  • Mörka svarta Matrix-liknande outfits.
  • MC-outfit. Nu snackar vi oljedrypande MC-kängor, nötta jeans och läderjacka (lite vad som faktiskt är på modet nu).
För cirka femton år sedan var jag som besatt av MC-kängor, men jag hade aldrig råd. Det är ofta dyra skor, om man inte vill att dom ska se ut som plastskor a la Skopunkten. Nu för tiden har jag råd, så nu ska fanken inköpas ett par riktigt nötta och oljedrypande sådana.

Oavsett, denna sommaren har jag varit väldigt inne på Highschool-movie temat och kört därefter. Det är den billigaste kategorin (av mina fyra), turligt nog.

Det har sett ut något i stil med detta:




Amazon kan bistå med det mesta, förutom platåconversen som jag faktiskt beställde ifrån Kina. Inget jag rekommenderar, det kan vara pengar i sjön, men för min del gick det vägen. Jag ville ha en liten platå och äkta converse. Då var det bara Kina eller USA som gällde, och i detta fall var Kinas priser så mycket vänligare emot min plånbok.

Sockorna, over-knee fotbollsstrumpor, har jag i flera färger (har dock alltid lyckts fota dom röda). Dom är helt otroligt bra och sitter där dom ska. Även dessa hittade jag på Amazon för typ 3 pund. Från Amazon kommer även Skater-kjolarna (lila och röd), som kan kombineras i evighet. Dom sitter som en smäck i midjan och passar min kroppstyp perfekt. Smala i midjan, figursnällt klockade nertill. Man behöver inte köra mina high-school looks för att kunna ha användning av dem. 

Nu börjar hösten komma, så nu vrider jag blicken emot MC kombinerat med en hint av armé.

Jag vänder mig emot staterna och inhandlar följande ifrån min kärlek över Atlanten, Shopbop:

Freebird by Steven

Madewell

Serefina

Citizens of Humanity

Till sist måste jag ju bara tipsa er om ett både snyggt och praktiskt smycke/arbetsredskap/multitool/livräddare.

Min bättre hälft älskar Naturkompaniet, så det blir några tripper dit i månaden. Idag följde jag med och kikade på underställ. Hittade inget sådant tyvärr (finns inget bättre att träna i än underställströjor imo) men jag lyckades hitta detta:










 Naimakka - Parachute Cord Bracelet 199 pix (finns i många färger och storlek S, M, L).

Inte bara ett snyggt och stort "statement"-armband, det har också en hel del funktioner. Sånt gillas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar