lördag, mars 30

Mina Favoriter Just Nu

Jag ska strax bege mig norrut till huvudstaden, men lite snabbt ska jag bara skriva om tre produkter ni borde testa.

Mina första favorit är ingen direkt nyhet. Jag har skrivit om den innan och jag tycker fortfarande att den är lika bra.
Dock verkar det vara många som inte tycker som jag, så smaken är verkligen som baken.

Först min favoritmascara.



Imju d.j.v beautenizer Fiberwig Volume Lash. Priset ligger kring 220 kronor. 


Mascaran kan antingen appliceras tunt för att få längd...

...eller flera lager för volym. Bättre ä lösögonfransar i mitt tycke.


Häromdagen provade jag det väldigt omtalade ansiktsmasken GlamGlow.

GlamGlow Tingeling & Exfoliating Mud Mask cirka 449 kronor.

Min hy är katastrof just nu och jag kände att jag var villig att prova det mesta. Även om den kostar så mycket som den gör.
Masken är i form den klassiskt gröna leran med en hel del små korn i för skrubb. Den känns ordentligt när du lägger på den, men i mitt tycke inte obehagligt.
Jag väntade tills den var helt torr (ungefär 20 mins), tillsatte vatten och skrubbade försiktigt. Kornen i är i det grövre skicket så jag rekommenderar att ta det lite lugnt med styrkan.

Efteråt kändes huden ren och klar. Varva denna med honungsmasker (ren honung som du smetar på ansiktet) och du har en vinnare.

Min hy är väldigt torr och lite åt det känsliga hållet. Jag tyckte dock inte masken gjorde någon skada på den fronten. Jag blev lite flagig runt näsborrarna, men det försvann efter 1-2 dagar.

Masken finns också i en variant för fetare och mer oren hud.


Detta kan möjligen vara min nya "go-to"-ögonkräm. 

Babor HSR Lifting (extra firming) Eye Cream. Cirka 700ish kronor.

Burken är riktigt stor, för att vara en ögonkräm, och konsistensen är ljuvlig.

Jag har alltid haft ganska puffig, blå och tunn hud runt ögonen. Som bäddat för kråkfötter och rynkor. Jag är inte en jättestor fantast av ögonkrämer, mest för att jag tycker att det osar bluff och båg över hela grejen.
Dom säger sig kunna ta bort både det ena och det andra, men det kan dom inte.

Det här är dock en av dom bästa jag provat. Lägger man på den innan sänggång tycker jag att huden runt ögonen ser "fastare" och mindre trött ut på morgonen. Dessutom går krämen snabbt in i huden och stramar åt en smula.

Jag har bara använt den i 7 dagar än så länge, men jag återkommer när jag provat den några månader. Hittills är jag dock nöjd.

Glad Påsk alla fina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar