onsdag, februari 27

StreetStyle

Milan Fashion Week brukar bjuda på en hel del intressanta outfits. Något mer uppklätt än NY:s och Londons, men nog finns det allt tips för vardagsklädsel.

När man lurkat igenom sisådär tusen bilder börjar man se en del trender och mönster. Jag söker alltid inspiration och här finns det massor att hämta.

Here We Go!


Vi börjar med nät - ansiktsnät. Ni vet sådana som brukar vara på fina hattar och fina damer. Det är dock ett minne blott. På med grunge-mössan och nätet och du är kittad för våren.


Nätet är också en skojig accessoar utan någon huvudbonad. 


På tal om huvudbonader. För en person som mig, som bokstavligen älskar mössor och hattar i alla former, är jag nu till och med trendig. I'll be damned!





Skinnbrallan är större än störst just nu. Gärna flerfärgad, patchad och udda på något sätt. Eller vill man satsa på ett säkert kort, svarta och tajta.


Min favvo-look är alltid grabbig på något sätt, med inslag av rock och punk. Plenty of that to go around this year.



Skinnbyxor i alla ära, men skinnjackan är precis lika rätt.



Färger och mönster följer med ännu under våren. Ju mer desto bättre och alltid med en känsla av miss-match.


Knytblus! Yihaa. Stiligt uppklätt...

...eller grunge:igt (hitta på ord deluxe) vardagligt.

Gubbyxan hänger på. Jippie! Notera även baseball-jackan som är het het het. Använd den som kavaj eller istället för kofta, apsnyggt. Bryter av på ett intressant sätt en annars uppklädd och proper outfit.




Flare-byxa, eller 70-tals byxor som jag brukar kalla det. Utsvängt helt enkelt. På med klackarna och låt byxbenen hänga ner i backen nästan. Gör underverk för figuren.


Jackie O mixat med Bonnie (Bonnie and Clyde). Varför bara köra på en still när man kan byta varje dag!


Boyfriend-jeansen är fortfarande överallt. Oversized jeans som gärna är lite trasiga och nötta. Får gärna hänga på höften en smula, upprullade nertill och propert på överkroppen (kavaj gärna). Skitsnyggt. Checka också in hundtand-mönstret på jackan, alltid rätt.


Höga stövlar i alla former. Allt som går över knäna och sedan fortsätter att gå.


Strikt, välskräddat och raka linjer. Gärna i kombination med kängor, mc-boost eller liknande. Helt klart min favorit. Glöm inte kragen, gör egna om du inte vill köpa dyra designade lös-kragar.



I övrigt såg jag mycket vitt. Vitt i kombination med vitt. Höga klackar stannar kvar och så även pälsar och pälsjackor (jag tror dock dom flesta kör fake nu för tiden).


Framförallt ska man ju ha KUL när man klär sig. Skit i vad folk säger, gå som du känner för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar