onsdag, februari 20

Hell Yeah

Man får vara stolt över sig själv ibland och idag är det en sådan dag för mig. Jag sprang min första mil (på många år) och det gick hyfsat lätt om man får vara så oförskämd och säga det.

Runkeeper var snälla och skickade mig en fortkörningsböter för att jag sprang snabbare än medelmänniskan. Det i sig var lite skoj eftersom jag tyckte mig lunka på i ett ganska behagligt och lugnt tempo.

När jag var färdig kände jag att jag kunde ha sprungit en mil till. Allt detta tackar jag min nyvunna tankegång om vad jag kan och inte kan. För mig sitter minst 70% av min förmåga där uppe i skallen, inte i benen eller i lungkapaciteten.

Men jag ska inte ta ifrån min kropp dennes ära. Den har jobbat på bra, slitit där bland snö, slask, hårda vindar, halka och väta. Tack min underbara kropp för att du inte ger mig för mycket träningsvärk och för att du lyckas hålla borta alla förkylningsbaciller. Framförallt nu när jag är bland så mycket folk hela dagarna.

Idag när jag sprang funderade jag mycket just angående kvinnokroppar. Hur mycket stryk dom kan ta och hur snabbt dom kan hela sig själva. Det är nästan lite lustigt att många kvinnor inte förstår vilken maskin dom sitter på.  Kvinnor kan springa lika långt som män och troligtvis återhämta sig bättre. Det är få sporter där kvinnorna mäter sig med männen, löpning är en.

Börja spring!


Klicka på bilden och läs. Mycket charmigt.



Det är alltid en utmaning att träna och stretcha med Fievel för han vill vara med. Väldigt mycket med. Gärna sitta på mig medan jag tränar eller stretchar. Idag la han sig till rätta på min rygg och började titta på TV. Knasigaste katten.

När man sprungit så får man äta gott (eller det ska man göra jämt). Finaste ryggbiffen blev det idag.




Är man vegan eller vegetarian ska man dessutom vara extra noga med att få i sig protein och vitaminer just nu. Mörkret gör ju tyvärr att vi inte får i oss nog med vitaminer och det kan få ödestiga konsekvenser. Ät ofta, ät bra och ät ät ät.
Varje dag hör jag skräckhistorier från yngre tjejer. Det är därför jag är så tjatig med detta. Folk har så jädra lite koll på hur mat fungerar och vilken mat som är bra eller motsatsen.

Fucka inte upp din kropp för att du vill bli smal nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar