fredag, december 14

Fievel

Jag har ju inte direkt skrivit så mycket om Fievel. Lillpojken som kom in i mitt liv och som jag nu genuint och starkt älskar.
Fievel är en liten Burma på fyra månader och två dagar. Han är chokladbrun (sable), har härligt guldfärgade ögon (som fortfarande är lite bebisgrumliga) och stora öron som han inte direkt vuxit in i ännu.
Hans pappa är en Bombay vid namn Mac Gyver och hans mamma är en Burma vid namn Zanella.

Han kommer från Securitazz som du kan kika mer på HÄR.

Fievel kurrar mest hela tiden, även när man är arg på honom (han är väldigt busig), han vill alltid gosa.
Han är lite kräsen när det kommer till maten. Både jag och T har konstaterat att han äter för mer pengar i månaden än vad vi gör. I veckan har ugnsbakad lax, kokt emilskinka och hans absoluta favorit Royal Canin Kitten, stått på menyn.

Han sover nästan alltid mellan mig och T, gärna med en tass på T, troligtvis för att känna när T stiger upp på morgonen. För på morgonen är han väldigt hungrig och säger gärna detta högt och tydligt så T ger honom mat innan han åker till jobbet.

Denna lilla katten vill alltid vara med var det händer. Nyfiken är bara förnamnet. Sitter jag vid datorn är chansen 96% att han ligger i min famn. Förutom idag när han ville vara på tangentbordet och radera denna text hela tiden.

Fievel älskar sin storebror Bono som han gärna leker, sover och myser med.













Han klättrar upp längs morgonrocken, tar 3 sekunder. Sen tittar han när jag sminkar mig.





Så kan det gå.
Han gillade inte när T skulle åka till Tyskland.
T och F sover
I Igloon sover han gärna i när han tar sina dag-nappar, här tillsammans med Bono.
Gullungar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar