tisdag, juli 31

Going To The Chapel

Väldigt snart ska jag och T på bröllop. Jag passade på att verkligen tokfynda kläder för detta. Net-A-Porter har haft sin stora sommarrea och som den snåla (aka fattiga) skiten jag är väntade jag in tills det var 70%. Då slog jag till och gjorde, om jag får säga det själv, dunderkap.

En blus från Karl Lagerfeld och skor från See by Chloe. Jag skulle nästan inte kunnat få det billigare om jag köpte det på H&M.

Sen är det nästan värt det bara för de fina paketen man får. Till och med blusen kom i en dustbag.






Blusen har väldigt snygga detaljer som jag ska visa er senare. Sen att den är vit kanske inte är idealet för bröllop, men kjolen kommer att bryta av det.
När ni beställer från Net-A-Porter, Mr Porter (manliga versionen) eller The Outnet betalar ni inga skatter eller tullavgifter, såsom man annars ofta kan få betala när man beställer från exempelvis Shopbop. Se dock till att handla från EU-butiken, så du inte råkar shoppa från butiken som är baserad i USA.
Alla de tre förstnämnda nätbutikerna ingår i samma koncern och dom har aldrig gjort mig besvikna. Du får alltid varorna hemkörda till dig och allt är alltid fint packat med lite extra omsorg. Dom skickar allt från UK, vilket för oss som EU-land innebär noll i extra avgifter.
Det kan vara bra att tänka på innan man beställer, i vilket land nätbutikens ligger i och kommer det tillkomma skatter och tullavgifter, för det kan blir dyrt.
Jag brukar också hålla utkik efter om en retur är gratis eller inte. Det kan trots allt vara helt fel storlek när man beställer online och då vill man inte lägga ut för frakten tillbaka. Dessa tre företag betalar allt sådant, vilket jag personligen utnyttjat, eftersom jag ofta får byta storlek.

En annan sak jag tänker på är att du snabbt ska få svar vid frågor eller funderingar. Det finns många oseriösa nätbutiker som knappt svara på dina mejl. Håll dig borta från dem. Du som kund ska bli behandlad som att du kliver in i en butik och pratar med ett butiksbiträde, oavsett om du handlar online eller inte. Var aldrig rädd för att ställa frågor innan du handlar och förvänta dig snabba svar eller åtminstone ett mejl som påpekar att dom tagit emot ditt mejl och kommer att svara inom kort.

Gratis returer och byten innebär dock en betydligt mindre risk för dig som kund, så håll ögonen öppna efter denna tjänst när du shoppar.

Att handla online är verkligen värt det. Du får inte en Karl Lagerfeld blus för 500 kronor i Sverige, vad jag vet (icke inräknat tradera/blocket). Du får vänta lite längre på varorna än om du skulle köpa dem direkt i butik, men är det inte panik går det alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar