tisdag, juli 31

Beyond Wishes

För ganska länge sedan provade jag ju Beyond Wishes, som är ett program som ska hjälpa dig gå ner i vikt under fyra veckor.
Det lät nästan för bra för att vara sant och för att göra en lång historia kort, det var det också.


Jag körde kuren tillsammans med mina springpass och tänkte att det skulle ge den där lilla extrakicken för att komma i form. Jag sprang tre dagar i veckan, åt som jag brukar (vilket kanske inte är den bästa kosthållningen) och tog dessa tabletter såsom instruktionerna påvisade.

Först började man med att rensa ur kroppen i 10 dagar, med speciella "utrensnings"-tabletter.
Steg två varade i 20 dagar och här var det "slimming"-tabletterna som gällde.
Till båda stegen körde man en kur med magtabletter som skulle hålla tarmfloran i balans.

På viktminskningsfronten märkte jag ingen skillnad alls. Jag gick varken upp eller ner. Huden var som vanligt märkte ingen direkt skillnad där heller, möjligen blev den något mer stabil. Däremot magen har aldrig mått så bra som den gjorde under denna tiden, helt fantastiskt.



Så kontentan av det hela är följande:

Fick jag den energi som utlovades - nej.
Gick jag ner i vikt som utlovades - nej.
Mådde magen bättre som utlovades - ja.
Blev huden märkbart bättre - nja.
Är det värt dom 899 kronor kuren kostar - nej, inte enligt mig.

Däremot har dom lagt extremt mycket krut på att göra en riktigt snygg förpackning. Allt var verkligen designat in i minsta detalj och väldigt "köpvänligt". Fast ingredienserna i själv produkterna hade jag kunnat blanda till själv genom att öppna min kryddlåda och blanda ihop en mix av alla kryddor (förutom magtabletterna).

Jag skulle rekommendera att ta en matsked äppelcidervinäger eller äppelcidervinäger-tabletter innan varje måltid istället. På viktminskningsfronten skulle det nog ge mer resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar