lördag, februari 25

Bill, Bangs and Boots!

Tydligen håller jag på att acklimatisera mig till söndag och Oscars eftersom jag har dom absolut skummaste sovmönstren just nu.

När jag väl vaknade så kollade jag in "Bill Cunningham New York", både jag och T blev hänförda av denna mannen. Han är verkligen en person utan dess like och man kan inte annat än älska honom.

Jag skrev om honom och den film som gjorts om honom för ganska länge sedan HÄR

Vill ni se en riktigt bra dokumentär bör ni se filmen, även om inte mode är er passion.

Nu till hår, igen!

För jag vill ju så gärna klippa mig, men jag vill att min hårbotten ska stabilisera sig lite först. Så mycket av min browsning på nätet fokuseras kring hår och frisyrer.

Det finns tonvis med bra sidor, men jag har kommit fram till att dom bästa faktiskt är japanska. Jag har hittat så mycket snygga frisyrer på den HÄR superba sidan.

Låt er inte skrämmas av att ni inte kan japanska. Det går lätt att hitta frisyrer i alla fall. Klicka bara på önskad längd och sedan kommer tusentals med snygga frisyrer serverade åt er. Kategorierna är "Very Short", "Short", "Medium", "Long" eller "Super Long".

Inte helt oväntat valde jag bilder med luggar och gick emellan "Medium" och "Long".

Här är några av mina potentiella klipp, troligtvis nästa vecka om hårbotten tillåtet.


T hittade också en frisyr han tyckte skulle passa mig. Helt oväntat tyckte han en kortare, killar som brukar vara så emot kort hår.




Nästa gång ni går i tankar om en ny frisyr, gå in på denna excellenta sida, bättre än alla andra frisyrsidor jag har hittat. När det kommer till snygga frisyrer är japanerna helt i en egen liga.


Nu en liten notis om ett par skor jag köpt för ett ganska bra tag sedan, men helt glömt att skriva om. Dom är inget häpnadsväckande eller så, bara sköna och snygga. Eftersom jag är sämst på att gå i klackar är detta ett bra substitut - dom har klackar men är inte svåra att gå i.

Här kommer lite kassa bilder, men ni lär få se mer av dem när varmare väder tillåter användning.


Skorna kommer, som ni både ser och vet om, från märket "Swedish Hasbeens". Just denna modell heter "T-Strap Sky High" och kostar 1795 kronor. Jag köpte min på "Tjallamalla" i Stockholm, men vill ni ha skor från märket kan ni också skutta in direkt på deras hemsida HÄR, där det största utbudet finns och roliga reor.

Jag ser mig kombinera dessa med leggings, kjol, jeans, roliga strumpor i olika längder och shorts. Variationerna är oändliga och kvaliteten på dessa skor är "out of this world". En härlig 70-tals look blir enkelt med dessa på fötterna.

Vill du vara riktigt piffig köper du dem dessutom i den mer vågade färgen nedan. Eller varför inte hudfärgade för att få den där benförlängningseffekten. Jag var lite feg och skulle dessutom kombinera dessa med en röd klänning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar