tisdag, januari 24

221B

Om det fanns en fet stämpel med ordet "KVALITET" som man fick stämpla på saker som är snäppet bättre än allt annat, då skulle jag stämpla hej vilt just nu.
Jag har precis sett klart "Sherlock" säsong två och det är så jädra snyggt och bra så jag vill gråta.

Sista avsnittet är bland det bästa jag sett på TV, hands down.

Båda säsongerna är bara tre avsnitt, dessutom är alla avsnitten berikade med ett gudomligt soundtrack, eller vad sägs om Nina Simone blandat och Rossini?

Ni kommer aldrig se något annat än Moriarty när ni hör Rossini hädanefter.
Okej, är ni "Clockwork Orange" fanatiker lär det vara en svårt att tvätta bort den slagsmålsscenen ifrån näthinnan.

Ni kommer dock vilja höra Nina Simone efter ni är klara med säsong två, jag lovar. Så jag besparar er sökandet.




Benedict Cumberbatch och Martin Freeman gör sig alldeles utmärkt som Sherlock och Dr Watson.


Andrew Scott gör den bästa Moriarty på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar