onsdag, oktober 26

A Whiter Shade of Pale.

Jag skulle ha ett möte idag som blev inställt, så nu känner jag mig lite lost. Vad gör man nu tro?
Eftersom jag spelat så mycket SC2 på senaste, kollat SC2-matcher, umgåtts med folk i spelbranschen och sett Blizzcon, så måste jag medge att jag faktiskt är lite less på allt spelande. Det brukar ta ungefär en vecka så är man på banan igen dock.

Men under tiden ska jag skriva om lite saker som inte alls har med spel att göra. Girly-stuffs.

Först foundation, och det eviga sökandet efter den alldeles perfekta.

Jag köpte ju helt oplanerat (jag skulle ha deras "Skin Illusion", men fick fel) Clarins "Everlasting Foundation" nr. 107, som jag absolut trivs med, men jag tycker ibland den har fel nyans för mig och är lite för tung. Konsistensen är bra, väldigt fuktgivande och resultatet blir aldrig kakigt eller flagigt, men den kan kännas lite kraftig ibland.
Fast mitt största klagomål är nog att färgen inte är riktigt vad jag var ute efter, en gnutta för beige/mörk för min hudton.
Doften är väldigt behaglig, lite gurka, och produkten är lättarbetad. Om den fanns i en mer ljus/rosa nyans, skulle jag nog köpa den igen. Ger en snygg yta, varken för fuktig eller för pudrad.




En foundation som däremot har den absolut perfekta färgen, men är mer som en fuktkräm än en foundation är Chanels "Vitalumiere Aqua" nr. BR10. Där var det kärlek vid första ögonkastet, mindre gult mer åt det rosa hållet.
Täckningen funkade helt klart, men man får en väldigt mild täckning. Gillade färgskalan, vilket jag vet att dom som vill ha lite mer gul ton, inte gör. Det här är verkligen en foundation för oss med rosa nyanser.
Dock, som foundation, tycker jag den är för klen. Snygg och fräsch, men jag får liksom inte så mycket valuta för pengarna.
Av alla provburkar jag fick med mig, var detta den som verkligen tog slut. Så antingen gillade jag den extremt mycket, eller så fick jag använda mycket produkt för att få det resultat jag ville ha.
Stark doft, men inget som påverkade min annars känsliga hud. Ger en ganska pudrad yta, vilket man inte tror om en fuktgivande foundation.



Sista produkten jag provat, efter all hype, är Lancomes "Teint Miracle" nr. 010.
Det här är verkligen en helt egen foundation, jag har aldrig provat någon som liknar den. Man får väldigt fin lyster och den är faktiskt lite magisk på något sätt, ger en ytan som inte riktigt går att beskrivas, måste provas.
Jag älskar Lancomes produkter, och har haft andra foundation från dem, men deras ljusaste färg är tyvärr ett litet steg för mörk för mig och lite för gul. Dock finns det en med lite mer rosa ton i, som inte är ljusast, men som passar min hudton mycket bättre. När jag använde "Teint Idole Ultra" hade jag färgen nr. 02 - Lys Rose, vilket var helt oväntat eftersom den är två steg ifrån den ljusaste tonen.
Jag tyckte att huden såg nästan perfekt ut med denna, frisk, klar och den där oförklarliga ytan. Dock täcker den inte mycket, men funkar toppenbra under sommarmånaderna. Prova, för den är verkligen en foundation i en egen klass.

När jag surfade runt såg jag också att man får 20% på denna foundation just nu på Kicks, om man är klubbmedlem. Inte illa, med tanke på att den kostar 450 kronor annars.


Övre strecket är Clarins och det undre Lancome. Tyvärr hann jag göra slut på Chanel innan jag fotade. Klicka på bilden om du vill göra den större, då ser du också lystern i Lancomes speciella foundation.

Jag råder er alla att prova dessa tre, vem vet om någon av dem blir er favorit. Be om små prover, ska man köpa, ska man få prova sig fram till rätt kulör. Dessa tre foundations hade alla olika element jag gillade. I en perfekt värld hade det funnits en med Chanels färg, Lancomes härliga lyster och Clarins täckning/doft. Det hade varit det ultimata Glittra foundationet (så hittade vi på ett eget ord också).


En foundation som jag inte gillade dock är Shiseidos "The Makeup". Jag tyckte den var ruskigt svårarbetad och lämnade ett torrt intryck. Dock snygg/påkostad förpackning, fina toner och bra doft. Det är min "Emergency - Foundation" när alla andra är inne på sista versen.



Om man absolut vill ha en flawless look, kan man slänga på lite mineralpuder ovan sitt foundation. När jag ska på festligheter använder jag alltid mina småburkar (jag har köpt en hel del) från Lily Lolo. Jag tror jag har köpte varje ljus nyans dom har, och det finns ett antal att välja emellan.
Du kan också köpa prover på andra intressanta sminkprodukter, apsmart ide av dom i mitt tycke. Kostar några kronor och skickas snabbt, trots att dom ska hela vägen ifrån England.


Klicka bara i "Sample Size" på allt du vill beställa och prova, sidan finns HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar