fredag, september 16

Organisera Mera!

Rawr, mitt humör är inte inte att leka med just. Har PMS:en som Gud glömde, eller nått. Går från 1-100 på 2 röda.
När man spelar spel och saker går emot en just dessa dagar, watch out dawgs!

Men, jag älskar vårt boende som bara blir finare och finare med tiden. Jag ska inte ljuga, 50' plasma kanske inte är mysfaktor nummero uno, men nom nom nom, it's a beauty!

Nu ska jag smyga in lite bilder innan ni verkligen får se det färdiga resultatet. Och håll i åtanken, vi är trots allt två stycken datanördar, och inreder därefter.


Men...
...jag är...
...besatt i...
...att saker ska lukta gott. Jag har extremt känsligt luktsinne, känner när grannen i andra huset röker.
Det sista är små minipaket med doft av lavendel som jag slänger in i alla byrålådor och klädhyllor. Fula som stryk, men luktar mumma och kan hålla bort småkryp.

Doftgranarna är av den lite finare sorten, dom luktar nytvättat och vem vill inte att ens kläder alltid ska lukta det? Mycket gemytligt. Framförallt bland saker du kanske inte använder så mycket. Tyvärr kan dom då lätt börja lukta lite instängt då, this will do the trick.



Skärp, slipsar och allt sånt organiserat och lätt att se/hitta.

Nu blandad kompott av lite småbilder här hemifrån! Håll i hatten för nu går det undan...

Underbar bricka vi fått av T's Mormor och Morfar!

Sötaste kökshanddukarna vi fått från T's Farmor och Farfar.


Mina små skönhetshyllor. Äntligen får dom det dom förtjänar!

Diska med stil! Nått så tråkigt kan bli så mycket roligare, även detta en gåva ifrån T's Farföräldrar.

50-talet ringde och bjöd mig på dejt, det blev kärlek vid första ögonkastet! Bordet har ett lönnfack, helt klart värt 100 kronor.

Tvåla händerna med stil. Body Shop säljer väldoftande tvålar som verkligen inte torkar ut din hud. Just nu njuter vi av kokosnöt i en vacker gåva från T's Farföräldrar.

Vackra vintageglas från Boda glasbruk. Gåva av T's Morföräldrar!

Troligtvis 50-talsvas, som förtjänar lite vackra blomster. Återigen gåva från T's Morföräldrar.

Vi sitter med stil. Soffa som man kan bygga lite som man vill ifrån IKEA. Kuddarna är från Lexington.

Bord hittat av T's Mamma på blocket, vi högg direkt. Kudde gåva av T's Mor och Far.


Vi har en del saker, en hylla med mycket hyllor behövs, också som avdelare.

Spegel modell Le Grande! Det har jag alltid velat ha, och nu äntligen har jag det! Från IKEA, väldigt clean och simpel.

Vår dörrmatta äger eran dörrmatta! Vad som inte äger är detta kort som är nominerad till årets sämsta tagna bild 2011.

Say hello to my little friend...


...and his little friends! Brings me so much closer to laziness.

Avslutningsvis har vi haft mycket fint besök denna veckan.

Energiknippet Bono...
...och den vackra donnan Duffy.

Kanske världens mest underbara katter, som alltid vill gosa och vara med...


Got raid? No, no you gotz them cats!


Bono är farligt lik Batman, men också Toothless i "How to Train you Dragon".

Nu till övrigt...

Jag vill ha dom här skorna ifrån F.A.S.R. (Fifth Avenue Shoe Repair).

Jag lagar och äter bra mat för en gång skull. Stackars T fick ont i magen, nyttighetschock kanske?

Jag älskar denna tröjan som jag fått av T's goa Mamma.

Klär mig ganska fult, men bekvämt. Jag är bara för seg just nu, orkar inte bry mig.


Drömmer om denna ifrån Temperley Lodon.

Tänker på allt skoj som jag trots allt gjorde denna sommaren med dessa underbara människor.






Mina underbara arbetskollegor som gjorde en väldigt jobbintensiv sommar, helt superb. Det hjälper en del att ha en beachvolleyboll-plan på flygplatsen.

Jag kommer att sakna er och Umeå!

Puss och Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hej o hå:)
    Shit vad fint ni har fått till det! Ville bara lämna en liten hälsning till dig! Står på flyget och jobbar, och smygläser lite här:):)

    Vi saknar dig ska du veta! /amanda. & carole hälsar! kom upp till ume i okt, då har hon parteeyyy! :)

    SvaraRadera
  2. Awwww vad söta ni är! Här kommer massa bauta-kramar ifrån Norrköping. Ni är bäst! Tyvärr hade jag så himla dåliga bilder, men ni alla finns i mina tankar så ni vet <3

    SvaraRadera