fredag, juli 22

Ops!

Jag skulle ju skriva om lite hudvård, och det ska jag också, men jag har verkligen inte hunnit. Det är ett litet projekt som jag hållit på med, och det kräver lite mer tid än jag har just nu att utvärdera.

Så därför ska jag bara skriva lite smått om "ELLE", eller rättare sagt om svenska ELLE's framsida.

För när jag var ledig browsa jag ju lite på nätet och sniffa upp en liten artikel om kopierade "Vogue" - covers. Det visade sig att Portugal och Grekland hade nästan identiska covers, eller hade samma cover som den franska versionen av tidningen (en något mer etablerad sådan) för deras augustiutgåva. Recycle i sin finaste form.



Det första jag tänker på då är ju att det gör ju Svenska "ELLE" också, tar covers och översätter artiklar från sina mer kända systrar. Eller vad sägs som juninumret av tidningen?



I see double!

Men en dag som denna känns mode väldigt trivialt. Det är en sjuk sjuk sjuk värld vi lever i och folk verkar bara bli mer och mer tokiga.

Här i Umeå knivhugger en pappa sin lilla son till döds, och man tror inte att saker kan bli mer galna. Men sedan den hemskheten har sådana händelser blivit vardagsmat på nyheterna, och allt sker i lilla trygga bubblan Sverige.
Men dagens nyheter om dådet i Norge och den utklädda polisen känns så bisarra så man inte vad man ska känna längre.
Varje dag ser man utmärglade barn i Afrika på tidningsframsidorna och här sitter jag och gnatar om ett ELLE-omslag.
Visst mår man lite illa av sig själv, men samtidigt ser jag mig själv som en hyfsat stabil människa som inte kommer ladda min AK47:a och bege mig ner på stadens torg, hålla in avtryckaren och snurra.
Man kan känna sorg och avsky, men samtidigt älska den vackra och bra delen av både livet och moder jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar