torsdag, april 14

Trends and needs!

Oj oj oj! Nu har det verkligen plingat till i min modenerv. Jag har hittat så mycket snyggt och intressant under en och samma dag.

Dels råkade jag springa rakt i en "Shoe of the month"-klubb som var det smartaste jag någonsin hört talas om.
Man gör helt enkelt ett test och sedan väljer klubben ut sex par skor varje månad som ska passa ens stil. Hur smart som helst! Dessutom är skorna både snygga och har vettiga priser.
Jag gjorde testet och fick fram en profil som passade mig alldeles perfekt. När jag sen var redo att börja shoppa fick jag tyvärr meddelandet "We don't ship outside of US".
En ledsen Glittra fick se sin passion for fashion besegrad. Så här såg i alla fall min profil ut.

Kika in på sole society och se vilken smart idé.

Idag har jag dessutom varit inne och snokat i Alexander Wang's lya, inte helt oväntat var den stilrent inredd.

Jag är faktiskt uppvuxen med hudar på golven, så för mig känns det ganska hemma. Dock kan jag tänka mig att många får en uns avsmak av det.

Att titta på kläder, modenyheter och trender är något jag gör så fort jag har tid över. Vad jag hittat idag är bara saker jag verkligen vill ha.

Acne, Acne, Acne, hur lyckas ni alltid göra så jädra snygga skor?!?! Jag såg dessa live och ordentligt använda på min lilla modetripp och jag kan lova er, dessa blir bara snyggare med tiden. Det här är annars skor som skulle passerat förbi mig obemärkt, mest för att jag redan gått igenom både en och två faser i mitt liv med mc-boots.
Dessa är grymma och nog värda sitt relativt höga pris. Dock jobbar jag fortfarande på att min kära syster ska sälja sin 4k kängor till mig. Där snackar vi snygga skor, men hon vägrar.


Det finns inget skönare än jeans med högre midja. Att visa halva trosan när man sitter ner är, och kommer aldrig bli, varken sexigt eller snyggt. Jag föll för dessa som en liten fura. Från Acne givetvis.



Business in the front, party in the back! En hockeyfrilla i tröjformat. Tröjan finns i två färger och kommer återigen ifrån Acne.


Oversize T-shirts är bara så loveable. Även denna ifrån Acne. Ja, jag kan ta hennes vackra hår på köpet.


Det är ett enda plagg och visst sjutton är det genialiskt. Från "DSQUERED2" får du en hel outfit med dom perfekta färgerna i ett enda plagg (jag kan inte säga det nog). Jag är ännu inte i shortsform så inget köp för min del.


Kappan som var min i en halvtimma och sedan insåg jag att Small aldrig skulle passa. Det är den perfekta trench coaten, troligtvis gjord med mig i åtanke (or not). Det känns som att GAR-DE gick in i mitt huvud och tog mina drömmars trench och sydda upp den. Att den sedan fanns för endast 1400 kr (halva priset) är bara för bra för att vara sant. Bara skinnet på ärmarna kostar mer.

Imorgon ska jag rensa min garderob igen, med hjälp av tradera. Jag inser att jag vill ha så mycket nytt, och då måste man göra plats, samt fixa finanserna.

Jag ska avsluta lite med några bilder jag reflekterat över (förutom wikileak, Barrack Obama och Bradley Manning).

En av dom första reklamkampanjer för smink som inte alls är retuscherad. Sånt gillas!

Dom här donnorna fanns i franska Vouge och var nog kanske det smalaste jag sett på länge. Jag trodde den sjuka tiden var förbi, men tydligen inte. Det var omöjligt för mig att titta på kläderna eftersom jag bara mådde dåligt över hur äckligt undernärda flickorna såg ut. Och jag brukar inte bry mig, är man modell är man många gånger smal, men detta var helt sjukt.


Jag klappar ibland händerna för hårt. Blåmärken på handflatan är skumt. Men det var värt det.

Jag måste läsa denna boken. Min kärlek är redan världens i särklass bästa gentleman, men jag hade behövt bli bättre. Skriven för det manliga könet or not, man kan alltid snappa upp ett tips eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar