lördag, april 23

I'm not there!

Under ganska lång tid nu har det känts lite som att min kropp och någon robotliknande person gör allt i mitt liv, medan jag, rent mentalt är någon helt annan stans.

Jag är liksom inte där, och jag känner extremt lite. Fast mitt liv just nu är som "Rush" skriver i sin låt "The enemy within":

To you-- is it movement or is it action?
Is it contact or just reaction?
And you-- revolution or just resistance?
Is it living, or just existence?
Yeah, you-- it takes a little more persistence
To get up and go the distance...

Det går segt och jag gör det jag ska, varken mer eller mindre. Men det är självvalt och jag inte deppig eller så.

Igår gick jag dock miste om ett par Acne rider low i blått, det var dagens lågvattenmärke. Gårdagens högvattenmärke var att jag och T spelade Portal 2 co-op och det var faktiskt riktigt skoj.
Det ultimata spelet för par, här får ni gnugga geniknölarna och samarbeta. Vi spelade ut det på ungefär 5 timmar. Nu ska gnugga mina egna geniknölar och spela singelkampanjen också.

Eftersom mitt egna liv är ganska tråkigt, tänkte jag skriva lite om andras. Vilket osökt också fick mig att förstå varför skvallertidningar finns.

Karl Lagerfeld har skapat en Magnumreklam, ja glassen magnum. I huvudrollen har vi fröken Rachel Bilson.


Behind the scene!

Det färdiga resultatet!

Här i Umeå har dom just nu en Nimue-månad på Face hudstudio, man får då en 90 minuters behandling som ska göra underverk för din hud. Jag har aldrig provat hudvårdsmärket själv, men är väldigt nyfiken på det eftersom jag hört mycket gott om det.
Dessutom är det riktigt bra pris om man bokar i april.


Fina förpackningar i alla fall.
Det skulle vara skönt att ta hand om sig själv lite och det behövs efter alla förkylningar och försummande av min egna hudvårdsrutin.

Till sist ska jag skriva lite om Arnold Schwarzenegger. Som alla nog vet flyttade han från Österrike för att slå igenom i USA, både som bodybuilder och som skådespelare.
Att han lyckades bocka av båda dessa rutor är nog lite av en underdrift.
Han vann Mr.Olympia sju gånger och har medverkat i en hel del filmer, många med kultstatusstämpel.



Vad man kanske inte riktigt visste var att hans mål också var att bli politiker, långt innan han verkligen blev guvernör.
Han hade dessutom hade en stor beundran till familjen Kennedy och gifte sig också med Maria Shriver, systerdotter till JFK, Robert Kennedy och Edward Kennedy. Maria är dock själv en väldigt framgångsrik författare och nyhetsjournalist.

Maria är demokrat och Arnold är republikan, vilket betydde att de stödde olika kandidater under presidentvalet 2008.
Tillsammans har dom fyra barn och en av dessa börjar nu smyga sig in i Hollywoods grädda.

Patrick Schwarzenegger är 17 år och har redan en lukrativ karriär som både klädskapare och modell. Dessutom börjar han nu bli ett hett villebråd för journalister runt om i USA. Nu senast i tidningen "Details".

Fast kan man egentligen misslyckas med dom generna killen har?
Ena halvan består av en kroppsbyggarchampion som blir actionskådis som blir politiker. Andra halvan består av en bästsäljande författare och journalist född ur en av vår tids mest inflytelserika politiska och filantropiska familjer.


Här är han i alla fall, och det lär nog inte vara det sista vi ser av honom. Han drömdejt är Miley Cyrus, något han har lite gemensamt med min bättre hälft.

Nu blir det skutt i duschen och sedan en långpromenad. Glad påsk på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar