torsdag, mars 3

One of those days...

Idag har det varit en sån där kass dag, en sådan man önskar att man aldrig lämnade sängen. Jag vakna alldeles för sent och blev som aldrig pigg.
Sen har jag varit på dåligt humör och missat att göra en del saker jag borde gjort idag. Bara hopp i säng igen och "rinse and repeat".

Innan jag gör det dock tänkte jag skriva om lite produkter.

I veckan kom mina produkter från "Lameda Skincare", som tråkigt nog ska sluta med "Jan Marini" produkter. Så kanske är detta min allra sista beställning.
Och det är så himla tråkigt, min hud har aldrig varit i bättre kondition, detta är utan tvekan det bästa jag provat. Efter åratal av dyra inköp, som sen visar sig vara skit, höll dessa allt dom lovade och lite därtill.

Tyvärr hade dom slut på min absoluta favoritkräm, men jag tog det som fanns kvar (dom säljer ut sitt lager).

Sakerna jag fick. Ansiktstvätten har jag provat förr, samt krämen. Dock var serumet något jag ska prova och utvärdera.
(Produkterna (alla från Jan Marini) heter från vänster till höger: Bioclean Non-Glycolic clenser, Factor-A Plus Face Cream och Age Intervention Serum).



Min favoritkräm som var slut, både här hemma och hos Lameda =( Den bästa kräm jag har provat, den håller huden så fin. Man slipper finnar och pormaskar, helt otroligt bra. Dessutom tycker jag huden håller sig jämn och fin också som en bonus. Passar perfekt under make-upen.
(Produkten heter: Bioglycolic Bioclear Cream).

Mitt hår och min hårbotten under vintern är inte en skoj historia. Min hårbotten hatar mössor, vilket kan göra saker och ting väldigt kallt från och till. För att hålla ordning på balansen använder jag fyra produkter som jag absolut avgudar.


Jag skulle nog bli tokig om jag inte hade detta billiga, men så bra, schampo. Man köper det från apoteket för en liten penning och det funkar så bra. Innan köpte jag alltid svindyra schampon som min hårbotten höll på att dö av, men detta fungerar ypperligt. Jag har extremt känslig hårbotten och detta är det enda som fungerat för mig.

Eftersom jag är blond igen, kör jag på denna lilla boll som balsam. Den hjälper till att hålla hårets färg, samtidigt som jag tycker det är ett skitbra balsam/hårinpackning. Finns för olika hårfärger.

(Produkter: ACO dubbelverkande mjällschampo utan parfym och Revlon mutri color cream).


Har du långt hår, ska du använda denna olja. Jag lägger i den i handdukstorkat hår och låter den göra sin magic. Hjälper att reda ut håret, samt håller det i fin form. Ett måste under vintern hos mig. Orofluido är den allra bästa håroljan jag provat hittills.

Denna produkt luktar så gott och ger lite extra glans, lyster och mjukhet åt håret. Ibland fönar jag mitt hår och då är den ett måste. Dock använder jag den även om jag inte ska föna, bara en liten klick i fuktigt hår, luktar så himla gott. Redken Satinwear 02 heter den.

Nu till något du INTE ska köpa.






En jättegullig förpackning och puderpuff, men allt i papper och puffen är nog gjord av nått billigt skit också. Kostar hela 225 kronor och är ett kroppspuder som doftar av mint. Skitskoj tänkte jag, tills jag fick produkten och såg hur B den var.
Detta är ingen puderdosa i mitt tycker och själva pudret kommer i en liten påse på botten. En väldigt liten påse, för en väldigt stor pappersförpackning. Jag vart så besviken så att jag inte ens har provat själva pudret ännu, som kanske är skitbra, vad vet jag.

Den kommer från 100% Pure och är helt naturlig och vegetarisk. Jag tyckte den skulle vara skoj att använda i dekolletaget när man ska vara lite fin, men vi får se om den är så mycket att hänga i julgranen. Själva förpackningen blev ett sånt antiklimax, samt den extremt lilla påsen med själva produkten.

Söt, men helt bortkastade pengar.

En sak som dock inte var bortkastade pengar var jeansen jag köpte på tradera för tre hundralappar. Helt oanvända och nya jeans från "J Brand" i en skitfin färg. Väldigt utsvängda nertill, precis vad jag är ute efter just nu. Dock syns det inte på bilderna, för dom blev skitdåliga. Ska ta nya så fort jag kan.



Modellen heter "Lovestory" och är tajt upptill med en 70-tals utsvängning nertill. Bättre bilder kommer när jag dels fållat upp dem (dom är toklånga) och dels tvingat mina roomiesar att fota mig.

Till helgen ska jag städa! Nu skriver jag det här så jag verkligen gör det. Det hänger kläder överallt, samt ligger högar med kläder likt snödrivor. Skärpning på mig!




Jag har så mycket kläder att jag tar upp två rum! Det är helt sjukt. Jag lyckades i alla fall få lite ordning i garderoben, men det är kanske 1/6 av alla mina kläder.



Ett sista lilla tips innan jag ska träffa John Blund. Försöker ni som mig skära ner på kaffeintaget kan jag tipsa om ett bra komplement som piggar upp och smakar gott.



Ginseng Te från "Yogi Tea" kostar cirka 40 pix.

Nattis!

Psst! Ledsen för den extremt dåligt skrivna texten, men jag är trött och seg i skallen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar