torsdag, mars 31

Education!

Just nu går jag en utbildning med jobbet som tar ganska mycket tid och förra veckan jobbade jag för en designer nere i Stockholm. Ja, och veckan innan det var det regiutbildning.

Alla dessa saker har tagit ganska mycket energi, men har också varit riktigt givande och roliga. Kanske beror det på att jag inte varit på en riktigt semester sedan 2007, men jag börjar bli ganska trött och lite så där småless. Kylan och det faktum att jag har svårt att ta mig till platser är också väldigt irriterande.

Jag vill kunna förlita mig på mina ben eller min cykel, men ingen av dem har direkt varit en fullpott dom senaste månaderna.
Ena dagen släpar jag cykeln i 15cm slask till jobbet och kommer fram helt svettig, sönderstressad och inte att förglömma helt jädra slut. Andra dagen kommer jag iväg för sent hemifrån och får småspringa sista biten till jobbet, eller ta en svindyr taxi.

Jag får väll glädja mig med att jag i alla fall bidrar i väldigt liten utsträckning till koldioxidutsläppen.

Regiutbildningen var nog det roligaste jag gjort i år, vilket jädra utmaning. Jag fick verkligen "face my fears" och det var väldigt häftigt. Bobo Lundén var en ypperligt god lärare som fick mig att gå steget längre än jag någonsin gjort. Och jag är ganska envis med min vägran att göra saker som gör att jag kliver ur min komfortabla zon, så det gjorde han bra.

Jag ska visa lite bilder därifrån, dock fotade jag väldigt lite tyvärr.

Designerjobbet i Stockholm var skoj, väldigt intensivt dock. Jag fyllde på min garderob en hel del, men tömde nog tyvärr mitt bankkonto desto mer. Det är dyrt att arbeta på annan ort och jag shoppade faktiskt ingenting, kläderna arbetade jag ihop.

Utbildningen nu är av mer vuxen och seriös art. Jag lär mig dom sista delarna på min arbetsplats för att kunna göra så pass mycket i sommar när övriga personal har semester. Jag ser det som en fin merit och hoppas att jag även ska kunna ha nytta av det på andra områden, men troligtvis inte eftersom mitt yrke är väldigt specifikt.

Annars så saknar jag min kärlek, önskar att jag tyckte det var lika roligt att städa som det är att ha nystädat och funderar på var jag ska lägga alla mina nya kläder. Det kommer nog bli en del nya tradera auktioner inom kort.

Nu ska jag ta mig en C-vitamin och reflektera över dagen. Idag kom skattepapperna också, ingen restskatt i alla fall, det tackar vi för! Dock en liten slant till semesterkassan, yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar