fredag, februari 18

Tribute to women!

Jag är helt slut! Suttit och titta på "Extreme home makeover" och vare sig man vill eller inte så börjar tårarna forsa. Jag tror jag grät fyra gånger, vilket jag också gjorde här om dagen till den svenska varianten, jag tror den heter "Sofias Änglar" eller något sådant.
Jag är en softis!

Nu till det som jag verkligen ville skriva om, nämligen två kvinnor som jag känner inspirerar mig denna veckan. Den ena heter kort och gott Pink och den andra Portia de Rossi (numera DeGeneres efter en lång process för att få byta namn).

Pink vill jag skriva om eftersom hon är den koolaste kvinnan som finns där borta i Hollywood. Hon är charmig, smart, kool som sjutton och slänger en och annan tagg åt samhället som sådant. Dessutom är hon väldigt rolig och driver ofta med sig själv i sina musikvideor. Hon är en sådan kvinna det finns väldigt få av där borta (i alla fall i rampljuset). Eller vad sägs om denna genialiska raden i låten "Stupid Girls":

"What happened to the dreams of a girl president
She's dancing in the video next to 50 Cent
"

Jag hamnade mitt i en musikvideo-kavalkad med just Pink när jag vakna denna morgon och insåg att hon inte bara har riktigt snygga videor, utan hon har dessutom en stor portion humor och är så olik alla andra jädra nötter där borta. Hon kanske är rebellisk, men hon gör det på ett snyggt och smart sätt, med humor, hon tar sig själv på lite mindre allvar helt enkelt.

Jämför man henne med andra som försöker vara speciella och lite "off off and away from the typical girlsinger blondie, fuck that Im kool"- tjejer, så är hon absolut den som gör det snyggast och smartast. Jämför man henne med Avril Lavin eller Taylor Momsen, som också ska vara lite rebelliska, så tar dom sig själva på så jädra stort allvar att det i mitt tycke bara blir pinsamt.

Det blir lite så att dom måste hålla upp fasaden och vara sammanbitna och "fuck that"-aktiga i allt dom gör. Kanske dags att dra ur pinnen ur röven.

Pink är den koolaste bruden i Hollywood säger jag, dessutom gillar jag hennes röst extremt mycket, låtarna är en helt annan sak, texterna är smarta, men melodin kanske för mycket popsnöre för min smak.

You go Pink!

Nästa person som förtjänar en tribute är som jag skrev tidigare Portia. Hon har tidigare varit väldigt sjuk i anorexi, fått smyga med det faktum att hon är gay och slagits mot sina inre demoner. Idag är hon frisk och väldigt lyckligt gift med Ellen som nog dom flesta vet.

Jag råkade se en intervju med henne på Oprah (tantvarning!) och den kvinnan har extremt många visa ord att bjuda på. Vissa av sakerna hon sa kändes som att dom var riktade rakt till mig, om ni förstår.
Jag har inte haft anorexi, men jag har alltid alltid alltid tänkt på min vikt och sett den som en vågskala för hur lycklig/inte lycklig jag är/får vara.

När jag väl blir smal...
Om jag bara kommer i form....
När jag kan ha dom kläderna...
Om jag såg ut som henne...

Sånt har jag brottats med från 14 år och framåt, vilket jag tror att jag absolut inte är ensam om.

Portia pratade exakt om det, hur man låter en sådan sjuk sak som mat styra ens liv och lycka. Så jädra menlöst och så många år man tappat på grund av det.

Hon har kommit ut med en bok som hon har skrivit och den ska jag absolut läsa.

Jag tror den kan vara nyttig för alla som tänker som mig, eller har liknande tankar. Mitt liv har alltid varit på "hold", men det blir bättre sen när jag blir smal. Fuck That säger jag bara!


Portia du är en stark och riktigt kool kvinna och dessutom är du helt outstanding i serierna "All About Ted" och "Arrested Development".

(Sorry för stavfel och slarvigt skrivna meningar, men är lite stressad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar