måndag, februari 28

Oscars!

Kanske sitter jag här mitt i natten igen (Super Bowl var senast) och kollar en gala. Men denna gång är det min absoluta favorit gala, THE OSCARS!!!!

I tio år var det en oskriven lag, jag dygnar oavsett om jag ska jobba eller göra något annat, Oscars är Oscars.
Vi får se hur länge jag orkar i natt, men nu är klockan 02:05 och jag är fortfarande in the zone.

Inga direkt roliga kläder ännu, ganska tråkigt rakt igenom, men jag väntar på Christina Hendricks hon brukar vara het. Om hon ens kommer/är bjuden.

Återkommer med update.



Update 02:58:
Bästa med Oscarsgalan so far, Filip och Fredrik. Holy shit, Anne och Franco gör fanken inte ett så bra jobb, blir så där pinsamt dåligt så man vill titta bort.
Storfavoriten vann första stora priset (bästa kvinnliga biroll), Melissa Leo - "The Fighter". Hörde nått om att hon lagt upp annonser för att promota sig själv, måste kolla upp det.
Just ja, angående Filip och Fredrik, jag träffade dem för många år sedan. Jag hade hand om en privat liten julfest för kanal 5. Dom var toktrevliga och skrev snällt i en bok jag fick. Dock kan jag säga att några andra var inte speciellt gulliga, utan bara dryga, its hard to be a big star in a little pond.

Update 03:23
Sorkin drar hem en Oscar för bästa adaption, se där! Simon jag vet att du jublar av glädje just nu. Du har geniförklarat honom så länge jag känt dig.

Original manuset, "The King's speech" - David Seidler, han var skön. Ska man alltså slå igenom vid 73 års ålder, I'll be damned.

Update 03:35
Bästa manliga biroll, Christian Bale, väntat. Han är ju skitbra, inget snack! Inte för inte jag sett "American Psycho" så många gånger. Min underbara pojke blev väldigt avundsjuk på hans skägg och kallade det "väldigt respektabelt".

Update 04:00
Usch, bästa kostym kvinnan läste hela sitt tal från ett papper. Dessutom kollade hon inte upp en enda gång. Nope, inte okej. Skulle jag vinna en Oscar skulle jag fanken inte skriva ner en rad, så farligt är det väll inte om man kör lite på fri hand. IT'S SHOW BUSINESS FFS!

Update 04:25
Ingen undercover graffiti-snubbe fick vi se heller, dajm! Skulle ju ha varit lite skoj om "Exit Through the Gift Shop" hade vunnit. Snubben med håret som vann för nått var dock stenskön, en ung, rolig lite vilsen kooling/nörd. Vad sjutton vann han för? Shit, antingen är jag trött eller senil.

Update 05:29
Det svider i ögonen, trött är en underdrift just nu!
Colin Firth, efter "A Single Man" kan han få vilket pris som helst och jag skulle jubla, han är bara bäst. Älskar verkligen att han tackade Tom Ford, och kanske höll det bästa tacktalet under Oscarsgalan 2011 (förutom killen med håret som jag fortfarande inte vet vad han vann för något).
Natalie tog hem bästa kvinnliga, toksöt och gravid, men jag älskar ju Anette Bening också, så lite ont gör det i mig att hon inte får pris. Och varför i helskotta fick hon inte för "American Beauty".
Nu ska vi se vilken film som får pris för bästa film. Sen mina vänner ska jag sova, drömma om mitt framtida tacktal och vara lite arg för att Oscarsgalan 2011 nog var den sämsta jag sett någonsin.

Puss och Kram! Leve filmen!(Och manusförfattare äger!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar