onsdag, februari 16

Now coffee, stuff later!

Jag vakna innan klockan ringde idag! Inte så där jobbigt mycket, ni vet när man ligger och vrider på sig och vet att man måste somna om, utan bara tio minuter, precis så man slipper det hemska larmet.

Tog mig en kaneldoftande kaffe och en polarkaka med smör och nu är jag här. Idag börjar min lilla personliga satsning. Idag blir första dagen jag går till och från jobbet, givetvis när temperaturen ligger under -20, jag väljer mina dagar. Men nu har jag bestämt en dag och då får det bli så helt enkelt, även om jag kommer frysa rumpan av mig. Men jag ser det som gratis träning och en chans att komma i form, något jag verkligen behöver. Jag ska rapportera hur det går varje vecka. Dessutom måste jag börja äta lite bättre, mer grönt och mer näring.

Idag ska jag på utbildning, det ska bli intressant, och första dagen i civila normal kläder på väldigt länge. Frågan är ju vad man har på sig när det är så här himla kallt. Inte direkt så man struttar dit i kjol och ullstrumpor.

Jag råkade hamna på shopbop igår, hittade två riktigt snygga plagg, men dom är så dyra så det hade inte spelat någon roll om jag hade pengar kvar denna månad, jag hade i alla fall inte haft råd.

Den här lilla jackan/kavajen är så fin så mina ögon inte kan sluta stirra. Den kommer från "DSQUARED2" och kostar över 12kkr! Ni ska se detaljerna, mumma!


Tycker dom här byxorna är helt amazing. Dom kommer från märket "Thakoon" och kostar över 8kkr! Så jädra heta!

Båda plaggen är riktigt snygga och skulle nog hålla år efter år, men herregud så dyra! I alla fall alldeles för dyra för mig. Dessutom har dom matchat byxorna med ett par, i mitt tycke, extremt fula skor, ouch!

Jag kikade också in Rachel Zoe's egna nya klädlinje. Kanske inte min stil, men vissa av plaggen är väldigt fina. Jag hade nog förvänta mig något annat tror jag.

Väldigt RZ dock!

Igår innan jag somna kikade jag in två serier på TV också. Jo, det händer sällan, men ibland, kollar jag TV. Den ena hette det "The Unbreakable" och den andra "Den hemlige miljonären", jag kan rekommendera båda. Riktigt underhållande och bra.
Jag gillade verkligen miljonären som var med igår, en härlig konstgubbe, som verkligen gav allt under den tiden han agerade hjälparbetar och icke-miljonär. Bengt Sundström hette miljonären och han hade ett så otroligt intressant hem, proppfullt med konst.
Han verkade väldigt genuint godhjärtad och som att upplevelsen verkligen gav honom en annan syn på livet. Det här är verkligen ett nyttigt program att titta på, oavsett ålder eller inkomst.
Jag ska verkligen försöka följa denna TV-serie. Mycket bra initiativ av Kanal 5.

"The Unbreakable" är en serie om några galna personer som blir utsatta för riktigt tunga utmaningar. Den går på kanal 9 och utspelar sig runt om i världen. Igår fick dom uppleva Sahara öknen på ett väldigt annorlunda sätt. En fransk officer från främlingslegionen drillade dem och pressade dem till deras absoluta gränser. Det var inte bara fysiska utmaningar det handlade om, utan också "Esprit de corpse".

Visste ni förresten att om man dör under sin rekryteringsperiod i främlingslegionen, begravs man i en omärkt grav och familjen underrättas inte.

Till sist måste jag bara säga hur himla bra "Friends"-reklamerna är! Ni vet dom som kämpar emot mobbing och utanförskap. Hur lyckas dom varje gång göra en reklamfilm som går rakt in i hjärtat? Tack vare dom upptäckte jag för många år sedan gruppen "The Perishers", som är något av det bästa som skapats i Umeå! Det finns inte många av deras låtar som gått obemärkt förbi mig.

Denna känner ni säkert igen! Gillar ni denna ska ni absolut lyssna på låten "Pills".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar