lördag, januari 22

Sale, sale, sale!

Hur kommer det sig att alltid när man är tokpank så har alla ens favoritbutiker rea? För min del slår det väldigt sällan fel.

Men för den delen kanske andra har råd att spendera lite extra och i sådant fall vet jag exakt var ni ska göra just det.

Det råder väll ingen tvekan om att Shopbop.com är en av mina absoluta favvisbutiker. Oavsett om internetbutiken är lokaliserad i Staterna så blir det alltid billigare än om man köper samma vara i Sverige, trots tull och annat tråkigt.

Nu har dom dessutom en gigantisk rea där mycket går för 70% av ordinarie pris, och givetvis hittar jag många av mina favoriter där.

Jag kan framförallt rekommendera deras skorea där dessa vackra ting finns:






Yummie!

Sen snubblade jag också över en väska som är toksnygg och på rea.




Jag gillar verkligen "Botkier"- väskor och denna var inget undantag.

Sen damp det ner ett mejl från "by Malene Birger". Där kör dom just nu 60% rea och vilka otroliga plagg man kan fynda. Klassiska saker man kan ha i många år.







Mycket markerade axlar som man såg en hel del av på Golden Globe galan, skoj att det reas ut nu. Sidan kan ni komma till här.

Just ja! Har ni alltid drömt om att klä er som dom gör på catwalken, men som jag, inte har råd? Jag hittade två riktigt fina outfits som tagits från Rag & Bone's runway, dessutom finns många av plaggen + skorna på shopbop.com rean! Yay!


Fortfarande inte tokbilligt, men mycket billigare.


Jag älskar skorna som på många sätt påminner om gamla längskidpjäxor. Otroligt snygga och som många andra dyra designerskor, säkert sköna, trots hög klack.




Stövel och Stövlett i ett! Så smart och så praktiskt. Om man vill ha ett par dyrare och lite finare skor är nog detta det absolut bästa köpet, mycket valuta för pengarna.

Båda dessa skomodeller finns just nu för 50% av ordinarie pris, men som sagt det betyder tyvärr inte billigt, dock extremt hög kvalitet.

På The Outnet hittade jag en jacka och ett par glajjor som föll mig i smaken.

Glasögonen kommer ifrån Nina Ricci och ligger kring tusenlappen, 60% av ordinarie pris. Jag är en sucker för pilotbågar, dom är bara snyggast! Perfekta inför våren eller senvintern i skidbacken.


Denna oversize läderjacka kommer från märket Alice + Olivia och ligger på under halva priset just nu.

Jag beställde fem stycken provburkar mineralpuder från Lily Lolo för att kunna hitta min nyans. Efter att jag har hört så mycket gott om märket ansåg jag att det var dags. Det kostade mig cirka 70 kronor och för att vara provburkar är dom riktigt stora kan jag lova. Man kan prova alla nyanser minst tjugo gånger.
Otur för mig såg jag senare att dom kommit ut med en helt nyans för hudtoner likt min, mellan ljusaste tonen och den neutrala tonen. Som klippt och skuret, men en vecka för sent.

Dock har jag fem andra nyanser att prova just nu, så jag ska inte hänga läpp för det. Men om någon annan känner sig träffad så heter en nya nyansen China Doll och ser ut enligt nedan på fotografi.


Lily Lolo's hemsida hittar du här och nu får man dessutom en hemlig present om man beställer innan den 23 januari.

Till sist såg jag något mycket intressant på eleven.se. Jag är alltid på jakt efter bra hudvårdsprodukter och jag tror att jag har hittat det absolut bästa hittills i "Jan Marini" sortimentet. Dock har eleven.se tagit in oljor för ansiktet som ska användas utöver din vanliga hudvård. Dom säljs i set om tre och har olika funktioner. Dessa ska läggas under din vanlig dag- eller nattkräm och göra det där lilla extra.



Man ska använda dem enligt instruktioner i 30-dagar och enligt tillverkaren ska dom verkligen göra underverk. Oavsett så är oljor perfekt för att få huden i gott skick efter en kall och hård vinter. Jag är mycket nyfiken på att prova och se om detta kit är värt pengarna. Produkterna heter Óbela serum anti-age box och kostar 1295 kronor.

Dock tror jag inte man ska stirra sig blind på "anti-age"-grejen, detta kit kan nog vara bra för dom flesta hudtyperna. Vår hud är ju trots allt skinn och alla vet ju hur bra skinnprodukter mår av att smörjas och oljas in, framförallt under vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar