torsdag, oktober 21

Sleeping non beauty!

Så, ännu en arbetsdag till ända, den värsta på länge. Väldigt rörigt och kaotiskt på jobbet idag. Så jag känner mig halvt ihjäl slagen och behöver sömn.

Det jag gör när jag kommer hem, förutom att krama Tosse, är att kolla på nätet vad som hänt när jag varit iväg från världen ett tag.

Det hade hänt en hel del. Bland annat hade ännu en bild från Lanvin samarbete med HM läckt ut.


Detta samarbete känns bara mer och mer rätt! Väldigt hög glamourfaktor på denna kollektionen.

(Det här får jag skriva om för femhundrade gången för att denna jädra pissblogg sida ibland bara får för sig att radera text. Fullkomligt ofattbart och helskumt).

Från en trevlig sak till en mindre trevlig sak. En del annonser har blivit bannande runt om i världen för att de uppmuntrar och "promotar" våldtäkter. De handlar om reklamer för CK och D&G. Jag vette katten om jag köper att en snubbe som ser annonsen tänker "Jo, men kan kanske skulle våldta lite, såsom de gör där på reklamen". Och om han gör det, är det nog knappast reklamen det är fel på.

Jag förstår att bilderna kanske är lite "over the top", men om snubbar våldtar på grund av detta har jag svårt att se. Och i sådant fall bör man slå deras föräldrar hårt på käften och knappast anklaga modeindustrin/reklambranschen.
Fast i och för sig, det begås en våldtäkt var sjätte sekund i världen, och det är knappast samma snubbe som utför dem alla. Så visst fanken är det något galet i huvudet på många. Men ni får bedöma själva nedan.



Överst har ni dessutom min favoritmodell Lara Stone.

Nog om mode. Tosse säger att jag sover extremt oroligt nu för tiden, samt gnisslar tänder och biter ihop käkarna så hårt att det knakar om nätterna. Så nu vet jag i alla fall varför jag vaknar och har ont i käkarna. Dessutom fastnar dom ibland, så jag inte kan öppna munnen. Inre ilska som vill ut? Eller bara stressad? Vette katten.

Jobbigt är det. Imorgon börjar jag 14:00, men jag var snabb nog att tack ja till ett frivilligt möte klockan 07:30, ibland undrar man hur man är funtad där uppe.

Nattis på er alla och sov underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar