tisdag, oktober 12

A new hairdo!

Idag ska jag till frissan, yay! Jag älskar att gå till frissan, men gör det alldeles för sällan. Nu ser mitt hår ut som någonting som skulle sitta på en klassisk Blåkulla-häxa.

En gång vartannat år får jag för mig att jag ska ha lugg, nu var det tydligen dags igen. För jag vill verkligen ha lugg, men jag vet hur jobbigt det är sen när man vill spara ut det. Tar sån tid.

Sen får man tänka på att snart är det mössdags, sånt har ju en tendens att vara jobbigt när man har lugg. För när man väl tar av mössan är luggen helt galen. Samtidigt har jag håret uppsatt 24/7 på jobbet och en lugg ger lite roligare frisyrer då. En klassisk bakåtstruken hästsvans blir lite tråkigt i längden.

Jag ska dessutom färga, men vet inte om jag ska gå lite åt det röda hållet eller åt det blonda.

En rolig sak jag kom att tänka på är att den allra finaste luggen jag haft klippte jag till själv, med Heidi Klum som mall. Detta var kanske 7 år sedan och den luggen kan jag minnas än idag. Ingen frisör har lyckas få den lika fin.
Jag stog i badrummet med en slö sax och klippte, sen färgade jag håret i någon veteblond variant, och allt blev så himla fint. Dock blir det kasst när jag själv ska fixa färgen 8/10 gånger.

Här är i alla fall lite av mina inspirationsbilder för frissan! Några av dessa bilder hittade jag på en riktigt söt tjejs frisyrblogg som du hittar här.



Innan jag fyllde 18 år hade jag knappt haft någon annan hårfärg än röda nyanser. Det är så snyggt, men det är en p.i.t.a. att hitta rätt nyans. Denna var så himla vacker på Cintia Dicker. Dock är nog inget egentligen fult på henne och hon ser ut att ha rött hår från start, vilket ger den där naturliga looken.

Älskar denna 70-tals inspirerade looken på Kate Moss. Här ser hon riktigt bra ut. Gillar den mjuka Charlie's Änglar (originalserien) feelingen. Snygg färg dessutom. Visste ni förresten att Kate Moss, som alla trodde var slut efter knarkskandalen, fördubblade sina inkomster efter bilderna läckt ut tills idag.
Mittersta bilden, återigen en snygg färg.

Denna bilden har cirkulerat i frisyrbloggar och på trendsidor i snart tre år. Lika snygg är den för det. Vacker frisyr och het hårfärg. Dock vill jag inte gå så kort efter att ha låtit det växa nu i två år.

Denna bilden tog jag mest med för att tjejen var söt som socker. Gillar dock hårfärgen, lite strawberryblond.

Heidi är alltid snygg i håret. Hon var gift med en frisör innan hon gifte sig med Seal och jag tror att det fortfarande är han som fixar hennes hår. Gillar den tjockare och utklippta luggen, inte rakt av utan mjukt inklippt i övriga håret. Blir så jädra snyggt när man sätter upp håret och låter luggen + de lite längre längderna på sidan, hänga löst.

Är framförallt Nicole Richie's frisyr jag gillade, den snedlagda luggen ger ett mjukt och fräscht intryck. Love it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar