tisdag, september 28

Fabulous and Fashion! Part 1

Hela denna dagen tänkte jag dedikera åt snygga, vackra och softa saker jag nosat fram.

Idag kom jag 2 minuter sen till jobbet bara för att jag fastnade på nätet. Jag hittade en hel del roliga sidor och bilder som jag tänkte dela med mig av.

Mitt först inlägg ska handla om vackra damer över 40 års ålder. På senaste har några av dem prytt stora modetidningars framsidor, en efter en, något som var nästan otänkbart för 10-15 år sedan.

Det är en underbar vändning av klimatet inom skönhets- och modeindustrin och något jag ser som ett steg i rätt riktning.





Förr var man slut i Hollywood vid 40, idag är saker och ting annorlunda.


Julia Roberts blir bara snyggare med åren. Hon är född 1967, alltså 43 år gammal. Julia har fått ta en del skit för att hon inte bryr sig nog mycket om sitt utseende, till exempel när hon kom med armhålorna orakad i galaklänning, bara för att hon inte hade orkat raka sig. Julia verkar ha ett väldigt sunt sätt att se på detta med utseende och Hollywood-fabriken.

Någon som dock försvunnit från rampljuset en smula är Catherine Zeta-Jones. Hon är född 1969 och det gör henne alltså nyss fyllda 41 (hon fyller år en dag innan mig, alltså den 25 september). För inte allt för länge sedan cirkulerade det bilder på henne i tidningarna där hon verkligen såg sönderopererad ut. Huruvida så är fallet vet jag icke. Det som gör det hela intressant är att hon har helt annan syn på utseende än vad fröken Roberts har. I alla fall om man läser intervjuer gjorda med henne.

Givetvis har genetik och annat med saken att göra, men jag måste dock säga att Julia verkligen har åldrats vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar